Thursday, July 18, 2013

Alırsın Ford, Olursun Lord...


                


         
            Haliç sırtlarında bir gecekondu semtindeki insanların ve bir minibüs şoförünün öyküsü.Yüreği sevgiyle dolu muavin Abbas ile kafası hep şeytanlığa çalışan kabadayı patron-şoför Şakir'in ilişkileri temelinde gelişen ''Çiçek Abbas'' , Abbas'ın kara sevdaya tutulmasıyla dallanıp budaklanıyor.Zira bu saf ve çirkin delikanlı, Şakir'in umutlandırdığı ama evlenmeye yanaşmadığı bir kıza abayı yakıyor ve onun gözüne girebilmek için borç harç minibüs satın alıyor.Bu işe iyicene uyuz olan Şakir de boş durmuyor...

                  








                  
                    Sinan Çetin'in ilk dönem çalışmalarından, yani gayet müthiş bir film olan ''Çiçek Abbas'' , yakaladığı masalsı havayı toplumumuzun gerçekleriyle ilginç biçimlerde buluşturmayı başaran çok şeker bir yapım.Altın Portakal'la ödüllendirilen senaryo Yavuz Turgul'a ait.Şakir ile Abbas'ın karşılıklı olarak: ''Aşıksan vur saza,şoförsen bas gaza... Sevene can feda sevmeyene elveda... Yaklaşma toz olursun,geçme pişman olursun... İstedim vermediler,sen şoförsün dediler... diyerek kahvehanede adeta bir minibüs edebiyatı çeşitlemeleri  yaparak atışmaları hafızalarda daha uzun süre duracak gibi.Muavinlikten şoförlüğe terfi eden ve kendi dünyasında sınıf atlayan ''Şakir'e çay yok / Ne demek Şakir? / Ne diyem yoksa Mahmut mu diyem Şakir? / Şakir Abi, dayı, ağa diyeceksin / O günler bitti Şakiiirrr'' demesi ise bolca güldüren, filmin hafızalardan silinmeyecek bir sekansı. Buna benzer, ikilinin western usulü birbirlerine yavaş yavaş yaklaşmaları,Şakir'in tükürdüğü camın Abbas tarafından hemen silinmesi,Abbas'ın yolcuları minibüse tıkması, Şakir ile Abbas'ın beraber rakı sofrasına oturması,Ayşen Gruda'nın paso Dallas dizisine gönderme yapıp ağabeyi Şakir'e 'Pis Ceyar!' demesi gibi sekanslar da mevcut.


                      

                

Cahit Berkay'ın müzikleri ve Barış Manço'nun ''Dönence'' şarkısıyla zenginleşen filmin 18 günde çekildiği söylenir ki Sinan Çeitn bu hızlı tempoda bile sırf kaşkolların rengine uysun diye duvarların kırmızıya boyanması gibi bazı küçük ayrıntıların üzerinde titizlikte durmuştur.İlginç,güzel,benzerine pek rastlanmayan, yan karakterlerin de öyküye çok şey kattığı bir filmdir ''Çiçek Abbas'', İlyas Salman, ''Sarı Mercedes'' teki otomobili  Balkız'dan önce bu filmdeki Ford minibüsü çok ama çok sevmiştir ki zaten Şakir'de o yüzden 'Erkek adam Ford mu kullanır,Allah'ın fordçusu' demiştir.










Filmin Notu.5/4.5
twitter.com/FilmNotlari





No comments:

Post a Comment

Ne Gelmiş?